Vaše názory a dotazy

Seal Fe

Vážený pane Nováku, když napouštíte povrch kovu přípravkem Seal Fe, ředíte onu kapalinu? Při jaké teplotě sušíte? Velice děkuji, nalezl jsem zde užitečné rady.

Re: Seal Fe

Dobrý den. Pokud používám nový Seal, neředím ho. Po nátěru nebo ponoření díl ocákám, abych se vyhnul zaschnutým kapkám. Zbytek Sealu, který mám nyní, už ředím destilovanou vodou, jelikož mi vyschnul do hustoty sirupu. Hustotu si vyzkouším - Seal není krycí lak a po uschnutí by neměl být na povrchu téměř patrný. V zimě suším buď na radiátoru, nebo v práci před ventilátorem akumulačních kamen, v létě lze nechat zejména větší černé plochy ohřát na slunci. Drobné díly horkovzduškou. Teplotu jsem nikdy neměřil - ohřeje se na teplotu radiátoru (60-70). Suchý je za chvilku, nechávám ho hřát do druhého dne.
Vzhledem k častým dotazům na mail si dovolím zde poznamenat: délky a teploty schnutí (síťování), stejně jako přesné poměry ředění nejsou až tak důležité, nedělejte v tom žádnou vědu. Motocykly nejsou archeologické nálezy, kde jsou úplně jiné hloubky koroze, kde se musí provádět nejprve několikatýdenní desalinizace v destilce, kde se ředí přesně kvůli kapilárnímu vzlínání do co největší hloubky atd. Ostatně nemusíte se tak úzkostlivě držet ani mých postupů. Veterán není železný most, ani kovaná brána u plotu a pokud je opečováván v suchu a není pravidelně provozován v lijáku, tak ani po letech nepoznáte, když Seal nepoužijete vůbec. Možná jste zjistili, že Pragochema Seal prodává ve velkých kanystrech a rozlévání do malých balení si nechá sakra zaplatit. A to ještě krom Sealu Fe existují různé Sealy na různé jiné kovy - jiný je na nikl, na měď, zinek, o kterých jsem se v návodech úmyslně nezmiňoval - sám je nepoužívám - nenechám se zruinovat:-)




Děkuji za inspirující stránky

Dobrý den pane Nováku, tohle je úžasný počin, jak rozšířit restaurování veteránů a jejich zachování v původním stavu.
Sám vlastním ČZ 125 C v zachovalém stavu, kterou nechci zničit nesmyslnou renovací, i když to tak kdysi nebylo. Při kopi v roce 1992 jsem měl představu totální renovace. Jen díky stavbě domu a nedostatku času a financí k tomu nedošlo a motorka je zachráněná od nesmyslné renovace.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=96888
Dovolím si otázku. neuvažoval jste o provádění restaurování na zakázku ?
Ještě jednou dík za skvělé stránky se spoustou rad a inspiraci. Libor L.

Re: Děkuji za inspirující stránky

Pane Libore, o restaurování na zakázku opravdu neuvažuji. Snad jen nějakou pomoc pro nejbližší známé. Není to můj hlavní obor a radši se věnuji tomu, co ovládám za léta praxe opravdu "levou zadní". Tyto nekomerční stránky jsem vytvořil, abych trochu protlačil jinou alternativu, než to, co je léta stále preferováno. Moje obavy, že budu trnem v oku profesionálních renovátorů se ukázaly jako liché. Chodí mi mnoho velice příznivých a povzbuzujících mailů právě od profesionálů, kteří věc cítí podobně jako já, ale je velice těžké přesvědčovat movité zákazníky, kteří stále trvají spíše na nových blýskaninách. Tyto stránky jsou určeny srdcařům - tedy majitelům strojů, kteří chtějí akceptovat stáří se vším a práce si chtějí dělat sami. Ti pak budou na srazech obhajovat proč není jejich stroj renovován a snad pomohou v další osvětě. :-)

Obdiv

Pane Novak,děkuji za Vaše stránky je to bomba,opravdu.Něco takového zde chybělo a to tak,že velmi. Konečně promluvil opravdový odborník a co víc ještě zde da návod jak na to,v dnešním světě věc naprosto nevídaná dát zdarma svoje know-how. Zivim se tkz. renovacemi'tedy uváděním veteránů do stavu jaký si přeje zákazník,ale to už mně přestalo bavit,nic mi to neříká ta historie toho vozidla je tím pryč. Přejí Vám hodně úspěchů a chtělo by to nějak přesvědčit lidi činné ve veteranskem hnutí k prosazení tohoto trendu,neboť všichni ti replikari devalvuji původní historické stroje,ale to je na delší debatu. Mějte se hezky Jirka.

Přidat nový příspěvek