Re: Re: Konzervace
Dobrý večer,
děkuji za vyčerpávající informace. Mám ještě jeden doplňující dotaz ohledně pasivace koroze a konzervace - a to konkrétně chromovaného výfuku ("doutníku"), jehož povrch při provozu vykazuje značně vyšší teplotu než ostatní běžné plochy a místa motocyklu.
Konkrétně se jedná o patinový výfuk celkově v hezkém chromu, avšak s několika místy narušenými (odloupaný chrom), kde je již vidět černý narušený plech. Záměrem je tento výfuk ponechat v původním stavu, avšak s nutností jej nějakým způsobem ošetřit.
Co je podle Vás vhodnější - narušená místa vzhledem k teplotním požadavkům nejprve pasivovat (konvertovat korozi) a potom případně zaolejovat (nebo zavoskovat), nebo daná místa pouze zaolejovat (napustit olejem). Respektive dotaz zní, jakou máte zkušenost s pasivovaným místem vzhledem k tepelné výdrži? Je rozumné v tomto případě též použít pasivaci koroze, nebo je to nesmysl?
Čím následně nejlépe nakonzervovat chrom výfuku, aby použitý konzervant snesl teplotní namáhání? Někde jsem slyšel o jakési lojové pastě, příp. silikonovém oleji? Máte v této oblasti nějaké vychytávky?
Díky moc!
S přáním všeho dobrého VT, Praha