Re: Doplnění chybějící barvy.
Zdravím Vás. Potřebujete nanést barvu aby byla v souladu s těmi částmi motocyklu, kde se originál zachovala... Na to není univerzální rada, protože stupeň zachování origo laku je všude jiný. Sežeňte barvu potřebného odstínu a takového skložení, aby byla ze zbytků základu odstranitelná bez jeho poškození a zbytek se musíte naučit. Musíte nanést vrstvu, která se blíž strukturou té původní jinde. Zda štětcem - nátěr, tupování, tupování houbičkou, válečkem s dodatečným tupováním buď mokré, nebo jen lepivé barvy, nebo stříkáním, to je na vás. Pak budete muset napodobit stupeň matu - lesku - prostě to stáří. To lze zase dělat buď zaprašováním ještě lepivé zcela uschlé barvy nějakým setřeným prachem pomocí jemného štětce, nebo matování třeba mletou pemzou již vyzrálé barvy, popř. matným lakem nakonec...... Já osobně jsem se vždy snažíval dosáhnout výsledku ještě v neuschnuté barvě. Tahle metoda má výhodu, že můžete během schnutí zasahovat - když se rozlije do lesku, tupujete a hned vidíte, co se s ní děje a co by to chtělo dál, můžete vtupovávat a rozšmudlávat i jiný odstín, abyste dosáhl barevných přechodů vyšisovaných míst. Z toho důvodu je lepší déle schnoucí syntetika, kterou můžete udržovat zamlžováním ředidlem, nebo ředidlovým hadříkem jak dlouho je potřeba.... Pokud něco zkazíte, setřete to snadno a jedete znova...Mám zkušenosti, že se na tom nedá nic zkazit. ˇŘeknu to trochu drsně :-) Pokud má barva vypadat hnusně, tak když to budete mudlat jak vás napadne, nikdy nebude vypadat hezky:-)
Ještě jedna rada. Pokud ostatní zachovalý lak nějak leštíte nebo přetíráte konzervační vrstvou, je lepší dodělávaný lak trefovat ještě před tím. Tím závěrečným +-leštěním lze případný rozdíl ještě korigovat a společné závěrečné lakování (nebo olejování, voskování) celek sjednotí. Ať se daří.