Vaše názory a dotazy

Re: Výrobní čísla a atestace

Dobrý den, pokud máte ve vašem motocyklu osazen motor stejného typu jako byl originál, tak stačí když v žádosti o testování v kolonce 4. MOTOR na dotaz (a) "Je motor na vozidle původní ?" odpovíte NE a na další otázku (b) "Pokud ne, odpovídá motor původní dokumentaci ?" odpovíte ANO a v kolonce P.5 "Identifikační číslo motoru" na druhé straně žádosti vyplníte vaše aktuální číslo motoru, pak by testovací komise neměla mít námitek

Re: Re: Výrobní čísla a atestace

Děkuji za odpověď.

Dotaz na povrchovou úpravu spojovacího materiálu ve dvacátých letech

Dobrý večer,
před časem jste mi ve fóru na I-veteran odpovídal na dotaz k zachování co nejpůvodnějšího stavu motocyklu. Ještě bych se chtěl zeptat na povrchovou úpravu šroubů a matic u francouzského motocyklu r.v. 1925. Stroj je bohužel komplet rezavý tak nezbývala jiná možnost než renovace. Šrouby a matice se podařilo zachovat asi ze 70%. Mám je očištěné a co teď s nimi. Bílý zinek je nejspíš nesmysl. Obracím se na Vás - znalce v oboru, co s tím, jak by se měl povrch ošetřit, aby to bylo dobové a díly nerezivěly.
Stačí stručně, nechci obtěžovat a zdržovat.
Děkuji
s pozdravem
Zdeněk Bastl Ostrava

Re: Dotaz na povrchovou úpravu spojovacího materiálu ve dvacátých letech

Zdravím vás. V případě konzervace nebo restaurování původního stavu doporučuji šrouby kompletně odrezit nejlépe Chaltonem nebo kyselinou fosforečnou a po oplachu a vysušení konzervovat způsoby, popsanými v návodech. Osobně šrouby někdy podomácku nikluji v jednosložkové niklovací lázni. Možná znáte za socializmu prodávaný Niklík. I dnes je na trhu několik těchto produktů a to jak koncentrátů, tak v koncentraci přímo k použití. K tomu budete potřebovat starý fritovací hrnec s termostatem a štelováním teploty, větší sklenici a teploměr pro zavařování a nejlépe bublinkovou fólii. Do sklenice dáte teploměr a nalijete niklovací lázeň. Sklenici vložíte do vody ve friťáku nejlépe na nějakou podložku, aby nestála přímo na dně. Friťák zapnete na plno a až začne voda vařit, na teploměru hlídáte teplotu lázně. Až dosáhne potřebné teploty cca 95 stupňů (dle návodu) regulaci na friťáku stáhnete aby zhaslo světýlko. Pak několika kontrolami a poštelováním dosáhnete toho, aby friťák udržoval potřebnou teplotu. Friťák je dobré mít stále přikrytý. K tomu použijte bublinkovou fólii, která více izoluje. Uděláte v ní pouze dírku pro teploměr, který trčí ven. Podle návodu připravené předměty zavěsíte na drátek s bužírkou - i několik nad sebou. Po vložení začnou předměty šumět - důkaz reakce a niklování. Ponecháte v lázni jak uznáte za vhodné. Tloušťka vrstvy za čas a vydatnost lázně je v návodu. Vzhledem k tomu, že voda ve friťáku skoro stále vře, je nutné jí dolévat a dávat pozor, kam stéká kondenzát z igelitu navrchu - nesmí pochopitelně do elektriky:-). To, zda budete niklovat i po vyžrání rzi silně pórézní matky a zda je snesete na jinak renovovaném stroji je již na Vás. Já jsem na renovovaném Motoconfortu nikloval vše, co nebylo původně leštěné. Takto niklované součástky doporučuji navrch radši ještě konzervovat.

Děkuji za cenné rady

Zdravím Vás. Předem musím poděkovat za zveřejnění velmi užitečných informací, čímž se určitě podaří zachovat spoustu krásných strojů pro další generace. Strašně mě potěšilo, když jsem se dočetl o náhražce starého dobrého T-odrezovače, který již delší dobu sháním. Na tento přípravek můj děda nedal při boji s korozí dopustit. Budiž mu země lehká. Jelikož jsem se stal šťastným majitelem starého motocyklu české výroby, který bych rád zakonzervoval, měl bych na vás pár dotazů. Jak na restauraci zkorodovaného vnitřku nádrže? Doporučil by jste 10% roztok kyseliny citrónové, nebo by jste také využil t-odrezovač? Neponičím karburátor čištěním ultrazvukem? Za případné odpovědi děkuji. Ať se Vám daří. S pozdravem. Šimon

Re: Děkuji za cenné rady

Zapomněl jsem: karburátor ultrazvukem nezničíte

Re: Děkuji za cenné rady

Dobrý den. Karburátor ultrazvukem nezničíte. O odrezování vnitřku nádrže lze najít velké množství návodů. U konzervace se postupy nijak neliší od klasické renovace - pokud chceme jezdit. Po mechanickém odrezení (o míchačce, hrstech hřebíků atd. nebudu psát - je známo) a výplachu odrezíme některým z popsaných postupů, které rez vyžerou (kyseliny, chelaton) a po výplachu a vysušení můžeme nádrž nechat (u dvoutaktů, kde je v benzínu olej), nebo vylít pryskyřicí. Metodu pasivace tanátováním nedoporučuji, jelikož i po výplachu zůstávají nezreagované nesoudržné vrstvy, které se musejí před případnou aplikací pryskyřice mechanicky setřít, což uvnitř nádrže nelze.

Děkuji za cenné rady

Díky za odpověď. Potvrdil jste mi připravený postup. Už se těším, až bude stroj brumlat.
Mějte se.
Š

prosba dotaz

Dobrý večer,
opakovaně jsem se pokusil Vám poslat na email adresu několik foto info@motorestaurovani.cz a nějak mi to nejde a vrací se mi to.Copak dělám špatně????Díky za odpověd V.Motys Plzen

Re: prosba dotaz

Zdravím Vás. Tak to opravdu nevím, čím by to mohlo být. Včera jsem na tento popud zkusmo zaslal z různých adres fotky a na tuto adresu dorazily. Maily- spamy mi tam chodí deně. Možná nějaký momentální výpadek. Kdyžtak použijte bromepzavináčtiscali.cz

Přidat nový příspěvek