Re: Seal Fe
Dobrý den. Pokud používám nový Seal, neředím ho. Po nátěru nebo ponoření díl ocákám, abych se vyhnul zaschnutým kapkám. Zbytek Sealu, který mám nyní, už ředím destilovanou vodou, jelikož mi vyschnul do hustoty sirupu. Hustotu si vyzkouším - Seal není krycí lak a po uschnutí by neměl být na povrchu téměř patrný. V zimě suším buď na radiátoru, nebo v práci před ventilátorem akumulačních kamen, v létě lze nechat zejména větší černé plochy ohřát na slunci. Drobné díly horkovzduškou. Teplotu jsem nikdy neměřil - ohřeje se na teplotu radiátoru (60-70). Suchý je za chvilku, nechávám ho hřát do druhého dne.
Vzhledem k častým dotazům na mail si dovolím zde poznamenat: délky a teploty schnutí (síťování), stejně jako přesné poměry ředění nejsou až tak důležité, nedělejte v tom žádnou vědu. Motocykly nejsou archeologické nálezy, kde jsou úplně jiné hloubky koroze, kde se musí provádět nejprve několikatýdenní desalinizace v destilce, kde se ředí přesně kvůli kapilárnímu vzlínání do co největší hloubky atd. Ostatně nemusíte se tak úzkostlivě držet ani mých postupů. Veterán není železný most, ani kovaná brána u plotu a pokud je opečováván v suchu a není pravidelně provozován v lijáku, tak ani po letech nepoznáte, když Seal nepoužijete vůbec. Možná jste zjistili, že Pragochema Seal prodává ve velkých kanystrech a rozlévání do malých balení si nechá sakra zaplatit. A to ještě krom Sealu Fe existují různé Sealy na různé jiné kovy - jiný je na nikl, na měď, zinek, o kterých jsem se v návodech úmyslně nezmiňoval - sám je nepoužívám - nenechám se zruinovat:-)