Re: Odstranění štětkolaku z původní barvy
Zdravím Vás. Na sundavání laku je odstraňovač nejrazantnější řešení. Lepší je udělat testy přiložením vatových tamponků s různými činidly - od benzínu přes líh, toluen, aceton, nitroředidlo, pak jejich směsi - líh+nitro atd. a zkoušet různé doby (pod igelitem). stejně tak jde rozředit odstraňovač třeba nitrem a i tam zkoušet kratinkou dobu působení a neodstraňovat mechanicky, ale třeba po 30 vteřinách stírat vatou - třeba též zvlhčenou nějakým činidlem (někdy se použije jiné - např. 6006 pro zastavení reakce). Na vatě krásně vidíte, jak a zda se zbarvuje, což je znakem úspěšného smývání - (někdy ani nemusíte štětkolak odstranit úplně, ale jen vyvýšené tahy štětce, takže se lak vyhladí a po přeleštění není poznat, že to bylo natírané štětcem.Druhá věc -a to smutná- je, že Vás někde vyhodí od testace se strojem, který jinde naprosto v pohodě projde. Jawa na fotce dle mého musí projít všude. Už argument, že při odstraňování novějšího laku můžete poškodit cenný originální lak dochovaný pod ním, musí každého testačního komisaře nahlodat - o co ve veteránismu běží? Dostat na silnice naleštěné repliky, nebo o zachování technických památek? Zítra ukážu fotky našim klubovým komisařům a napíšu Vám jejich názor.